Köpvillkor

Följande villkor gäller för Kungsbacka Trafikskola AB:s försäljning i Sverige över Internet till konsument.

Beställning mm.

Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida. När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig.

För att handla måste du vara över 18 år. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla.

Priser.

Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges.

Betalning.

Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort, vilket innebär att du betalar din order direkt via kontokort. Betalningen genomförs krypterad via Nets.

Leverans.

Du får dina varor inom 2-4 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll. Vi levererar endast inom Sverige. För varor som inte levereras digitalt tillämpar vi enhetsfrakt på 60 kr per order.

Ångerrätt/retur.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket eller, om du beställt en tjänst, ångra ditt köp inom 14 dagar från det att avtalet ingicks.

För att utnyttja din ångerrätt måste du alltid senast 14 dagar från det att du tog emot varan eller ingick avtalet om tjänsten meddela Kungsbacka Trafikskola AB att du vill utnyttja din ångerrätt. Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp. Du kan meddela oss per post eller e-post, enligt kontaktuppgifter nedan.

Observera att ångerrätten inte gäller en tjänst om fullgörandet har påbörjats, till exempel om du har öppnat och godkänt villkoren för tjänsten.

Vid retur/ångerköp krävs följesedel, kvitto eller ordernummer. Retur får inte ske mot postförskott. Du står för kostnaden för återsändandet av varan, du ansvarar även för varan vid transport till oss. Detta innebär att om varan kommer bort eller skadas under transporten till oss ansvarar du för detta.

Varan/varorna ska returneras till adressen:  Kungsbacka Trafikskola AB, Göteborgsvägen 3, 434 32 Kungsbacka.

Retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köpet. Detta innebär att vi sätter tillbaka köpesumman med avdrag för serviceavgift (f.n. 25 kr) samt ev. fraktkostnad på samma kort som du använde vid köpet, inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur eller vi fått ditt meddelande om att avtalet frånträtts.

Gäller avtalet en utbildningstjänst tillämpas STR:s praxis angående ersättning och återbetalning vid avbeställning mm. Du finner denna praxis på www.str.se. Du har rätt att frånträda ett avtal om utbildningstjänst utan att ange något skäl inom 14 dagar från det att avtalet ingicks. Om ångerrätten utövas efter det att tjänsten med ditt samtycke har påbörjats har trafikskolan rätt till ersättning med en proportionell andel av det avtalade priset för den del av tjänsten som utförts.

Avbeställning.

Förutsatt att beställning av vara inte skickats iväg har du möjlighet att utan kostnad avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon eller kontakta oss direkt på trafikskola. Gäller avtalet utbildningstjänst tillämpas STR:s praxis angående ersättning och återbetalning vid avbeställning m.m. Du finner denna praxis på www.str.se.

Behandling av personuppgifter.

I samband med att du beställer en vara eller tjänst på vår hemsida eller på trafikskolan så godkänner du att Kungsbacka Trafikskola AB registrerar och elektroniskt lagrar de personuppgifter som du lämnar i samband med beställningen. Uppgifterna kommer att användas för administration av din beställning.

Reklamation.

Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du så snart som möjligt kontakta oss då du enligt konsumentköplagen och konsumenttjänstlagen måste reklamera inom skälig tid från det att du upptäckte felet. Vidare gäller enligt dessa lagar att reklamation som huvudregel aldrig kan ske senare än tre år från det att varan har mottagits eller tjänsten har avslutats. Vid övriga reklamationer eller klagomål ska du i första hand vända dig till ansvarig på trafikskolan. Vid ev. tvist har du möjlighet att få ärendet prövat i STR:s reklamationsnämnd, se www.str.se.

Tvist.

Svensk rätt ska tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Skulle det uppstå en tvist mellan parterna som inte kan lösas på plats, kan tvisten prövas i domstol (tingsrätt). Kunden kan även vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller STR:s reklamationsnämnd.

Kungsbacka Trafikskola, Göteborgsvägen 3, 434 32 Kungsbacka.

Tel: 0300-134 94.

E-post: [email protected]